söndag 9/1 23:50

min vardag består av mycket, jag har alltid varit en sån med många bollar i luften, ibland för många. jag älskar att dansa, spela teater, fika länge och bara hänga med mina fina vänner. men ändå, när jag tänker på det, så är det ett enda stort ord som tar över hela min vardag: rädsla. jag har utvecklat en rädsla för det mesta, inte för saker som insekter och höga höjder utan andra saker, större saker. jag kan tillexempel inte planera för långt fram utan att få ångest eftersom jag inte vet om jag kommer finnas då, jag kan inte säga att en kväll kommer bli skitrolig i förväg eftersom då är jag rädd att den blir skittråkig som så många andra välplanerade kvällar. jag är rädd för att tappa kontrollen, för att jag inte gör rätt och för att ingen gillar mig egentligen utan att alla bara låtsas för att inte såra mig.

jag är rädd för att jag är så rädd eftersom det måste betyda att jag vet att något ska hända mig, något som gör att jag inte får leva så länge att jag får uppleva riktigt kärlek eller min första egna lägenhet. jag är rädd för kärlek, för känslor och för att gråta inför folk. jag är rädd för att mina vänner ska tröttna på mina problem och för att min pappa inte ska komma på mina teaterföreställningar. jag är rädd för döden. jag är rädd för att det är lättast så, jag kan inte sluta. kommer nog aldrig kunna sluta.

Kommentarer
Postat av: johanna

jag förstår dig sötnos, de är förståeligt att vara rädd jag har med sådana rädslor ,rädslan att inte få uppleva. Det gäller bara att inte låta rädslan ta över , att inte låta den styra ditt liv. Du har mig om du blir för rädd så att säga ,du är stark nog som människa att övervinna dina rädslor eller iallafall styra sitt liv utan att låta dom stoppa dig! det lovar jag dig (om du fattar vad jag menar)

2011-01-10 @ 02:41:03
URL: http://astoryofmylife.blogg.se/
Postat av: fanny

fint skrivet kajsa :)

2011-01-10 @ 10:34:19
URL: http://fannyelina.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Att vara rädd för sin egen rädsla är det jobbigaste, och tro mig, det är jag och många mer som bär på rädslor. Men som tidigare skrivet, låt inte rädslorna ta över utan njut av varje ögonblick och försök att leva i nuet. Framtiden kommer vara lång, tro mig, och tänk inte på något annat. Hela vägen genom livet ska jag finnas här tillsammans med dig, du och jag mot världen du vet! Alltid. <3

2011-01-10 @ 16:30:02
Postat av: pauly d

sötnötan då <3 Jag vet hur du känner och jag är ofta i den situationen en gång. Men tänk på att även om denna dag skulle vara den sista och du aldrig mer kanske skulle vakna upp så skadar du dig själv mer genom att tänka på det. Det kanske är världens kliché, men man skall leva som om varje dag är ens sista. Så tänker jag. Och i det sista har jag börjat tänka ännu mer så. Det blir så mycket skönare om man lyckas släppa alla jobbiga tankar på att man inte kan planera för att man inte vet vad som kommer hända. Men sånt är livet. Vi kanske inte har så mycket tid på jorden, så det gäller att leva livet till maxös. Inte överdrivet. Men med en god avvägning. Jag tror man släpper de jobbiga tankarna med tiden då. Super puss från wanna-be-psykolog-paul <3

2011-01-10 @ 17:34:06
URL: http://skyskrapor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0