UTMANING DAG 09 19/12

Dag 09 – Min tro

min tro. jag tänker säga så enkelt som det är; jag har ingen tro. jag skulle varken se mig själv som ateist eller troende, vet inte varför men så har det blivit. jag är judinna i grund och botten eftersom det ärvs genom kvinnor inom judendomen och min mormor flydde från hitler när hon var typ sju kanske. men vi har aldrig varit troende, varken jag, mormor, min syster eller min mamma, det bara är så. ibland tänker jag att det finns någon och ibland inte, jag försöker iallafall så mycket som möjligt att inte tänka på såna stora frågor för jag får sån ångest. som liv efter döden eller ''lev varje dag som det är den sista''. hatar det jävla uttrycket, som att det hjälper att man gör massa galna saker varje dag för att leva ut sina drömmar, nej jag vill fan leva istället. hellre ett tråkigt liv i 90 år än ett vilt och galet i typ 40 år. är så jävla kukigt rädd för döden, kanske är det min tro.


sen tror jag på julknäcke också, fy satan va gott det är!

Kommentarer
Postat av: celine :)

tack så mkt! :)



haft en bra dag? :D

2010-12-19 @ 20:15:30
URL: http://caandii.blogg.se/
Postat av: Celine

haft en bra dag? :)

2010-12-20 @ 14:00:26
URL: http://caandii.blogg.se/
Postat av: Nina

Vad fint. Jag tror på att du har stans mest pussvänliga läppar! Lyckos den som står närmast dig på tolvslaget.

2010-12-20 @ 20:04:08
URL: http://strumpebyxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0