lördag 7/11 13:42

alltså, kolla på denna killen:


helt okej att titta på va?

hans namn är Aaron Johnson och han är en upcoming skådis från Storbrittanien, i Sverige kan ni se honom i Angus, thongs and perfect snogging som även heter något på svenska som jag inte kommer ihåg för ögonblicket :) kolla in iallfall, ni kommer inte bli besvikna på honom skulle jag tro, söt film också.

annars kan jag berätta om en föreställning jag var och såg i torsdags på stadsteatern. den heter Krossad och handlar om tre syskon, om deras uppväxt med en tyrann till pappa som misshandlade både dom och deras mamma grovt, och om sorg. otroligt fin och sorglig berättelse och det blir ju bara bättre av dom otroligt duktiga skådisarna, jag gick dit med relativt höga förväntningar pågrund av Eric Ericson, som ju är min absoluta svenska favorit skådis, och Fredrik Evers som jag även gillar mycket efter förställningar som trettondagsafton. den tredje och sista skådisen i rollistan har aldrig varit en av mina favoriter dock, Mia Höglund Melin, har tyckt att hon spelar på samma känslor hela tiden, men i denna föreställningen förvånar hon mig. visst så lyser hennes spel igenom eftersom det är hon men väldigt nertonat och passande till rollen.
så om ni vill gråta, njuta och framför allt känna saker så gå och se Krossad på nya studion på stadsteatern!

det där vart långt, hoppas ni orkade.

love,

Kommentarer
Postat av: Elisabet

liiiite för pojkaktig för min smak, men några år på honom å saken är biff...så att säga;)

2009-11-07 @ 15:50:04
URL: http://jagellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0