tisdag 25/8 18:26

ja, jag glömde ju!
idag fick vi reda på vad vårat sceniska musik projekt skulle bli, det blev en pjäs som heter ''den goda människan i Sezuan'', såhär står det om den på wikipedia:

''Den goda människan i Sezuan är en pjäs av den tyske dramatikern och teoretikern Bertolt Brecht. Pjäsen skrevs mellan 1939 och 1941, men fullbordades först 1943 under författarens tid i exil i USA. Första uppsättningen gjordes 1943 av Schauspielhaus Zürich i Schweiz med musik av Huldreich Georg Früh. Den mest kända tonsättningen av sångerna i pjäsen gjordes 1947-48 av Paul Dessau.

Pjäsen är ett exempel på episk teater och var inte menad att uppföras som traditionell "realistisk" teater.''



så ja, there you have it, vad vi ska jobba med intensivt i sju veckor framåt, jag tänker inte avslöja handlingen utan ni får allt pallra era arslen till lerums gymnasiet den 14 oktober för att se själva!
imorgon är det onsdag och jag ska träna efter skolan, på torsdag blire cabareten med matilda majs, topp :)
nu blire matlagning, något med köttfärs iallfall,

love

Kommentarer
Postat av: Lukas

den verkar asrolig att jobba med!:D och bäst för dig att jag inte får veta handlingen!! Vissa av oss älskar faktiskt överraskningar;)

2009-08-25 @ 18:32:01
Postat av: Angelica

Det ska bli kul! :D

2009-08-25 @ 19:41:10
URL: http://imzombie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0