fredag 18/2 12:53

det snöar utanför bussfönstret och jag funderar på låttexter, lyssnar om och om igen på förlåt att jag aldrig sagt förlåt med daniel adams-ray och tänker på vad han sjunger. funderar på tonen och på känslan i hans röst och vad det är för historia han berättar. om vad han menar med att hjärtat sitter utanpå. och varför han alltid vänder om när han vet att det kommer göra ont att börja om igen. jag godkänner hans ursäkt om att han aldrig har sagt förlåt, jag lider med honom och jag ger tillbaks hela honom så han kan ge tillbaks hela sig. när jag väl har kommit igång så lyssnar jag om och om igen på samma låt och inser hur smärtan lyser fram i hans röst. jag inser att låten bara handlar om ett ord och det ordet kommer alltid tillbaka, ordet kärlek nämns inte en enda gång i låten men ändå, känslan är där.

i ett samhälle där svenska artister antingen är överhypade eller alldeles för mainstream så är det skönt att daniel adams-ray finns. han står ut tycker jag, han har inte en jättepopulär solokarriär och han är egentligen bättre på att designa kläder än att sjunga men ändå. jag beundrar hans mod, hans texter och hans sätt att helt totalt bara kasta sig ut och blotta sin själ.

Daniel Adams-Ray

Kommentarer
Postat av: Elnaz

Hej Kajsa! :) måste bara göra en liten instickare. Danne(och Oskar för den delen) bytte ju sound helt på sin nya platta MEN han har bibehållt sin gamla underbara lyrik och gjort det till sång. Man kan tänka varför, ville han sjunga från första början? Eller har han utvecklats som artist? På några fält ja men då hade han gjort det i de 3 föregående plattorna. Han har insett nu att för att kunna nå en större publik med sin musik, i detta fallet hans texter han ville få fram, får man ge med sig lite. Så han kompenserade med ett svenskare mainstream sound. Och han lyckades ju bryta sig ur den lite mer underground hiphop branchen. Inte för att "burst your bubble" men killen har blivit mainstream. Ville ba nörda mig iväg lite på svensk hiphop som är min absoluta favorit gengre.

2011-02-18 @ 13:59:12
Postat av: elinor

älskar honom!

2011-02-22 @ 12:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0