tisdag 5/10 22:25

ontontont överallt, en överväldigande känsla av gråt som bränner bakom ögonlocken. en röst i telefonen som dryper av saknad och en liten, liten hand på sätet bredvid mig på spårvagen. jag tittar på den och ler tills jag inser att den inte alls tillhör den jag vill att den ska tillhöra. att ordet saknad skulle komma att uppta såhär mycket av de elva nästkommande åren hade jag aldrig kunnat tro den där vinterdagen då mitt liv kom att förändras, då min familj gick skilda vägar. att jag några år senare skulle ha tre gudagåvor, tre kärleker som jag inte kan älska nog i mitt liv. tre kärlekar som jag vill skydda från alla hemskheter, från allt ont. som finnar och kärleksproblem, som krig och sjukdomar, precis som en storasyster ska göra.

men något är fel med bilden, något som skaver i mig varenda tid på dagen och framför allt på natten. något som gör att sj förseningar är vardagliga i mitt liv, något som gör att jag gråter mig till sömns när det är som värst, något som gör att jag aldrig kan vara helt lycklig. för jag vet ju att utan dom, utan mina bröder, vore jag inte hel. att man kan älska tre liv så mycket mer än sitt eget, att man kan älska tre barn som inte sett något av världen så fantastiskt mycket att smärtan av att inte träffa dom 24/7 nästan är helt omöjlig att leva med. men ändå, så lever jag fortfarande på något sätt. men på vilka villkor? distansens villkor.


(och förövrigt. den som är trött på att lyssna på tjat om mina
bröder kan avlägsna sig från min blogg. nu.)

Kommentarer
Postat av: Nina

fint

2010-10-05 @ 22:36:42
Postat av: pauwhl

super-största kramen pårej! <3

2010-10-06 @ 11:44:52
URL: http://skyskrapor.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Min kärlek, snart ska du åka dit igen. Det är otroligt synd att de ska finnas en distans, men det är inte du som ska behöva lida för det. Jag vet att det känns jobbigt, men det blir bättre. Jag finns här

2010-10-06 @ 12:59:24
Postat av: johanna

de är jätte jobbigt för dig och jag önskar att jag kunde ta bort smärtan för dig, men de går ine så istället, vet att jag är här för dig! genom allt! ,va aldrig rädd för att prata med mig för jag finns här, med dig eller bara ett telefon samtal iväg. jag vill hjälpa dig må så bra som du möjligt kan <3

2010-10-07 @ 12:42:11
URL: http://astoryofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0