lördag 28/11 00:03

en mörk väg hem, en konversation i mitt huvud som vägrar ta slut. den onda sidan viskar och frågar hur fan jag kan tro något annat än att allt skiter sig. den viskar att jag aldrig kommer bli någon som det skrivs låtar om eller den som alla märker på krogen. att jag aldrig kommer bli som dom söta, blonda tjejerna bredvid mig i baren som blir bjudna på shots av en söt bartender med ett fantastiskt leende. när rösten säger att jag bara borde försvinna för att äntligen göra alla en tjänst försöker jag stänga av som vanligt, låter jag den flöda så kommer tårarna och jag vägrar vägrar vägrar att låta dom vinna denna gången. jag fortsätter gå, framför mig det kärlekspar som passar perfekt. undrar stilla var dom träffades, undrar om dom älskar varandra på riktigt. drar på mig luvan för att försvinna och skyndar på stegen förbi dom perfekta, dom som stärker min känsla av att inte höra hemma här.

medans mina steg blir snabbare kommer också en annan röst in mitt huvud, den kallas den goda sidan. mjukt och lent viskar den stilla frågor om allt jag faktiskt har, om alla jag har. den säger att jag ska tänka på den där killen som skickar tre sms och medelanden om dagen, eller på den killen som alltid har en extra lång kram till mig, om killen som kanske inte är det snyggast eller mest perfekt men som ändå gillar mig för den jag är. det ger mig en strimma av hopp, en glöd som börjar lysa någonstans långt inne i mig. men sen, den andra rösten är tillbaka. den undrar va fan jag tror att det gör för skillnad egentligen. den drar i mig och säger att ingen ändå duger, att jag tror att jag faktiskt kan få vem jag vill. den jag vill vara kan få det, den där tjejen som hänger vid baren och blir uppraggad utan större problem, den där tjejen som äger det rum hon går in i, den tjejen som folk blir kära i. den som duger. den personen som inte är jag.

jag letar inte sympati eller att ni ska tycka synd om mig, så ni vet det.

Kommentarer
Postat av: Angelica

<3

2010-11-28 @ 04:22:00
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: johanna

kajsa baby du kommer hitta någon för dig för vem skulle inte vilja ha dig, du är underbar snäll snygg rolig bäst och bäst och mera bäst så din onda sida borde inse dee <33

2010-11-28 @ 12:17:20
URL: http://astoryofmylife.blogg.se/
Postat av: paulis

sötnosan! Du är fin <3

2010-11-28 @ 12:49:25
URL: http://skyskrapor.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag tror att just du kan vara den där många vill vara. Tjejen som äger det rum hon går in i. Du verkar vara helgrym. Värme!

2010-11-28 @ 15:07:00
URL: http://www.vadsomhelst.devote.se
Postat av: Nina

Plussipuss till Kajsibuss

2010-11-30 @ 20:55:24
URL: http://strumpebyxa.blogg.se/
Postat av: madde

älskade kajsa, det handlar inte om hur snygg man är eller hur smal man är (inte för dom bra iaf). Hon kanske ser ut som en prinsessa som alla vill ha, men det är din personlighet som kommer komma först, ditt självförtroende, Altid! en kille vill inte ha den snyggaste tjejen om hon är död, osäker och tråkig som en fisk. Det är det glada, det där lilla speciella, det som bara du gör som räknas. Var inte rädd för att vara dig själv, för att tycka om dig för just det du är, skit i det dåliga hos dig, dåliga saker har vi alla. Fokusera på det bra! den som inte ser det är dig inte värd <3

2010-12-05 @ 16:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0