UTMANING DAG 11 21/12

Dag 11 – Mina syskon

and it has all ended up do this, till det finaste jag har i livet. mina älskade syskon. mina tre bröder och min syster har en otroligt stor del av mitt hjärta men också av min vardag, tänker på dom alla mer än några gånger om dagen. jag ser oscar i pojken som har glass över hela ansiktet och ser så lycklig ut, jag ser simon i pojken som sliter och drar i sin mamma i ena sekunden och andra sekunden sitter i hennes knä och kollar ut på göteborg som susar förbi spårvagnen vi sitter på. Jag ser anton i grabben med dom tajta jeansen och nitbälte som sitter och lyssnar på iron maiden på biblioteket medans han mamma försöker få honom att låna nalle puh böcker och jag ser minna i alla henna-färgade kvinnor med färgglada kläder.

vi börjar från början:


Minna 22 år är tillsammans med Frida, världen gulligaste tjej. hon har en superfin tatuering där det står KAOS som står för Kajsa-Anton-Oscar-Simon (jag kom på idén, mmmm) min syster har lärt mig mycket om livet, hon är en stor inspirations källa men vi kan inte umgås mer än en dag intensivt utan att börja bråka.

Anton, 9 år. mina fina anton, fotbollstokig, gillar att lyssna på hårdrock, älskar att läsa och är den sämsta förloraren i hela världen, typ. det finns nog inte många barn som är lika känsliga eller som har lika stort hjärta som anton, finare unge får man leta efter. har melankoli i sina ögon ibland, det gör mig ledsen.

Simon, 6 år. coola simon, som det syns på bilden så är han grymt cool och världsvan redan. han kan vara förbannat irriterande men när han väl vill så är han en otroligt  underbar pojke som älskar att vara bra på något. eftersom han är mellanbarn så får han inte riktigt vara störst och bäst på nått speciellt men han kan, det kan han. han pratar finast i hela världen och kan hela alfabetsboken utantill med rimmen och allt, fast han inte kan läsa.

oscar, 2 år. okej, jag alla mina syskon så mycket att det gör ont men jag och oscar har alltid haft någon speciell kontakt. okej men han är två år, hur vet du? kanske ni tänker nu men sånt vet man bara. det finns inget som kan göra mig så glad på en deppig dag som att höra hans röst och när han ler sitt oscar-leende så smälter allt. min fina bebis.

Kommentarer
Postat av: paulis

underbart :*

2010-12-21 @ 20:00:23
URL: http://skyskrapor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0