tisdag 1/9 18:23

jaha, så var det september, tiden går verkligen snabbt känns det som. helt plötsligt så är gymnasiet slut och man blir vuxen, va fan händer då?
jaja.
två år kvar hörni!

idag när jag gick av vagnen hem från skolan så började jag knalla hemåt men sen kände jag att idag var en riktig smågodis dag så jag bytte håll och gick in på ica och köpte mig lite. efter en hel dag med sceniskt-musik projekt så var det jävligt skönt att bara komma hem och sitta lungt och få tillbaka blodsockret osådär.
i skolan blir det fel ofta, eller folk tror att jag tar det personligt när det är någon som inte håller med mig och okej, jag tar saker som jag inte borde personligt eftersom jag har en sån jävla prestationsångest för våra teaterprojekt och vill att allting ska vara så bra det kan vara och visst jag vill ha fram mina åsikter, för jag har så himla många. och tro mig, jag önskar att jag bara kunde sitta tyst som vissa andra och bara studera men samtidigt, folk måste ju få ha åsikter. vad jag inte tycker är helt rättvist är att folk säger det bara till mig när det faktiskt är många som reagerar både som jag och starkare,men jag antar att folk behöver en syndabock. När folk nu läser detta kommer dom lika mycket säga: du tar det för personligt kajsa!
och okej, men ibland så vill jag kunna säga en åsikt eller käfta emot utan att bli den som gör fel. lika mycket som jag tar saker personligt så kan det faktiskt inte alltid vara mitt fel.
Det känns som om jag är fast i ett läge där jag inte vet om jag kan säga eller tycka det jag gör och om jag vågar utrycka mig, som tillexempel när det gäller rollerna i våran nya pjäs. Jag skulle så himla gärna vilja spela den goda flickan som klär ut sig till sin kusin för att kunna säga till folk ordentligt, jag känner att jag skulle kunna utvecklas med rollen och att det vore en utmaning, men såklart då så är det en av huvudrollerna och jag är livrädd för att folk ska tro att jag vill vara störst bäst och synas mest hela tiden.
jag önskar att man kunde vara precis den man vill utan att det ska tas på fel sätt.

love,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0