torsdag 12/11 16:44

jag har en ny idol. eller ja ny och ny, har följt henne ett tag. men det är iallfall Annika Marklund, skribent i bland annat Sofis mode. hon är en otroligt duktig skribent, hon får mig att känna precis det hon skriver om varenda vecka. hon fångar sin läsare på ett kick och jag vill bara ha sida efter sida med hennes tankar. hon berör mig otroligt mycket och särskilt i senaste numret nu där hon skriver om sin amerikanska pappa som hon hälsar på just nu. jag vill gärna känna att jag förstår vad hon menar, med tanke på att jag och min pappa har bott i olika städer större delen av mig liv. hon skriver om sin pappa med en stickande sårande känsla i bröstet för hon aldrig har kunnat förlåta honom helt för att han stack. jag kan förstå henne, jag vill inte låtsas om det men såklart är det något man alltid kommer må dåligt för, att han försvann liksom. min pappa stack inte till USA utan till en annan kvinna och det var för det bästa visst, men det fattar man inte när man är tio och ser sin mamma gråta.
jag älskar min pappa över allt annat, han är min idol och ofta min räddare, men det kan aldrig försvinna det som hände, skillmässor är alltid ''uggly business'' och jag mådde så dåligt en stor del av min uppväxt pågrund av den. men, den gav mig tre underbart fantastiska bröder och en otroligt bra extra mamma.

och det är nog så, uppväxten är det som formar oss och ger oss ärr, för vissa fler än för andra. jag har växt så sjukt mycket och lärt mig saker jag egentligen inte borde ha lärt mig, men det har jag gjort mig till den jag är idag och till en del av den personen jag alltid kommer vara.

jag älskar mina två familjer otroligt mycket, efter alla dessa år kan jag se mig själv som riktigt lyckligt lottad.


en av mina tre fina solstrålar

Kommentarer
Postat av: johanna mattilaa

<333 bby<3

2009-11-12 @ 22:08:38
URL: http://astoryofmylife.blogg.se/
Postat av: Lukas

Jag är glad över att du är lycklig:)

2009-11-13 @ 23:46:53
Postat av: Minna, du vet...

Hallå, du måste ju copyrighta mina bilder din tjuv! :)

2009-11-15 @ 14:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0