måndag 14/12 17:27

det finns en tjej i majorna som påminner mig om barndom.

jag vet vem hon är eftersom hon är i ungefär min ålder och hon går någon slags speciallklass.
iallfall så springer hon alltid gatorna fram med ett leende och musik i sånna där gammalmodiga hörlurar ni vet? när jag ser henne så får jag en slags nostalgi känsla av barndom. när man gick i fyran på djurgårdskolan, våren var påväg och man gick på den ännu grusade vägen med solen härligt stickandes i ögonen. man var påväg hem till mamma och varm choklad vid det röda köksbordet. man var lycklig. och då kan jag fundera, var är den flickan nu? jag säger inte att jag inte är lycklig nu, det är jag. men, det är något speciellt med den där barnsliga lyckokänslan, innan alla kärleksproblem, familjeproblem och skolproblem.
ibland skulle jag bara vilja vara sådär villkorslöst lycklig, glömma allt.
är det så för er också?

love,

Kommentarer
Postat av: Lukas

jo men visst hade det varit härligt. fast jag skulle aldrig vilja byta tillbaka!

2009-12-14 @ 19:21:21
Postat av: Kajsa sv:

samma här. vi har det bra som vi har det nu också!

2009-12-14 @ 19:58:04
Postat av: johanna

du är så fin kajsi och du har mig om du vill prata ok? <3

2009-12-14 @ 21:53:49
URL: http://astoryofmylife.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vet faktiskt inte... haha men visst barnsliga humöret har man ibland kvar, jag iaf. men den där själva barnglädjen skulle kanske vara bra att ha ibland ;P

2009-12-14 @ 22:39:17
URL: http://imzombie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0